Leerlingondersteuning

Leerlingondersteuning


Leerlingondersteuning



Op school kunnen leerlingen opvallen door introvert- en extravert gedrag. Een leerling heeft bijvoorbeeld concentratieproblemen, moeite om op een goede manier met medeleerlingen om te gaan of laat grensoverschrijdend gedrag zien. Dit kan een probleem zijn voor het kind, de ouders, de medeleerlingen en de leerkracht.


Schoolbegeleiding voor de leerling kan ingezet worden voor leerlingen die moeite hebben met:

  • Sociale interacties;
  • Sociaal emotionele ontwikkeling;
  • Faalangst en/of laag zelfbeeld;
  • Emotieregulatie;
  • Gezagsondermijnend en/of grensoverschrijdend gedrag;
  • Concentratie, werkhouding, plannen, organiseren;
  • Hoogbegaafdheid;
  • Autisme, ADHD, ADD.


Praktijk Van der Veer kan deze kinderen in en buiten de klas begeleiden en tevens de ouders, de intern begeleider en de leerkracht ondersteunen. Het doel is dat het kind weer goed kan functioneren binnen de onderwijssetting. Bij begeleiding op school staat een constructieve en efficiënte samenwerking met alle betrokkenen voorop.


Hoe?


Allereerst zal er duidelijk in kaart gebracht worden wat het kind, de leerkracht, de ouders en de school nodig hebben om het kind passend te kunnen begeleiden. Dit zal gebeuren door middel van gesprek en observatie.


Vervolgens zal er een plan worden opgesteld en zullen de verwachtingen, doelstellingen en de haalbaarheid besproken worden met alle betrokkenen. Tevens zullen er aanbevelingen en handelingsadviezen worden gegeven.


Contact


Meer weten of een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek? Klik hier om contact op te nemen via het contactformulier van onze website.



Moeite met sociale interacties;
Sociaal emotionele ontwikkeling;
Faalangst en/of laag zelfbeeld;
Emotieregulatie;
Gezagsondermijnend en/of grensoverschrijdend gedrag;
Concentratie, werkhouding, plannen, organiseren;
Hoogbegaafdheid;
Autisme, ADHD, ADD.
Praktijk Van der Veer Apeldoorn.
Share by: